ایمن سازی آپارتمان 98974897987887978

امنیت یکی از مسائل بسیار ضروری است که امروزه به دلیل بالا رفتن آمار سرقت‌های خانگی بایستی مورد توجه ویژه قرار گیرد، چرا که دو مقوله مهم امنیت روانی و امنیت جانی و مالی افراد در گرو همین مسئله  مهم  امنیت است . ایمن سازی آپارتمان یکی از مسائل مهمی است که می‌توان گفت بیش از هرکسی به صاحب‌خانه مربوط است و باید قبل از وقوع هر نوع حادثه ای اقدامات پیشگیری از دستبرد و هرگونه تجاوز به حریم خصوصی خانه توسط صاحبان خانه ها انجام گیرد. روش های متنوع و مطمئنی برای محافظت از اعضای خانواده و ملک های خود وجود دارد که با بهره بردن از آنها می توانید با خیالی آسوده از زندگی خود لذت ببرید. از جمله سیستم های امنیتی می توان به  استفاده از سیستم‌های ضد سرقت، تعویض قفل‌ها، بالا بردن ایمنی درب ها و دیوارها و همچنین  پنجره‌ها و بالکن ها و  …  اشاره کرد.

بر طبق بررسی های صورت گرفته، آمارها نشان می‌دهد که اکثر سرقت‌ها به دلیل شاغل بودن مرد و زن در هنگام روز اتفاق می‌افتد. بنابراین در صورت پایین بودن امنیت خانه سارقان در روز فرصت بیشتری برای نفوذ به خانه پیدا می‌کنند. در ادامه این مطلب شما را با چندین روش مهم برای پیشگیری از سرقت و ایجاد امنیت خانه آشنا خواهیم کرد.

 

ایمن سازی آپارتمان 98974897987887978

 

ایمن‌سازی ورودی‌های حیاط

یکی از اولین اقداماتی که در ایمن سازی آپارتمان باید به آن توجه شود ایمن کردن درب های ورودی ساختمان هاست. پس در خرید درب های فلزی ورودی حیاط و یا پارکینگ خود دقت کافی را داشته باشید تا از امکان نفوذ سارقان از این محل پیشگیری نمایید. یکی  دیگر از راههای انتخابی دزدان برای ورود به خانه های افراد عبور از دیوارهای ساختمان ها می باشد که امروزه با توجه به تنوع زیاد و امنیت بالایی که انواع حفاظ های روی دیوار فراهم می آورند، صاحبان خانه ها بیشتر به نصب این سازه ها روی آورده اند که در کنار برقراری امنیت ، زیبایی خاصی نیز به نمای ساختمان می بخشند. حفاظ ثامن یکی از متبحرترین گروه تولیدی انواع حفاظ های آهنی روی دیوار و حفاظ های پنجره و درب های آکاردئونی می باشد که تمامی نکات ایمنی و استانداردهای لازم در ساخت انواع سازه ها را به درستی رعایت کرده و محصولات با کیفیتی را به بازار ارائه می دهند.

ایمن سازی ورودی واحد آپارتمانی

اولین کاری که برای ایجاد امنیت خانه به ذهن  هر فردی می‌رسد استفاده از درب ‌های ایمن است. مطالعات نشان داده است که در حدود ۴۰ درصد  از سرقت‌ها، سارقان بدون هیچ زحمتی وارد خانه شده‌اند. بنابراین ایمن سازی آپارتمان و به ویژه درب های ورودی منزل با استفاده از انواع درب های ضد سرقتی که دارای ویژگی های امنیتی بالایی می باشند ضروری است. شاید یکی از ایمن ترین و مفیدترین ابزارهای بالا بردن امنیت خانه استفاده از سیستم‌های ایمنی و دارای زنگ هشدار است چرا که این سیستم‌ها در صورت فعال بودن، ورود افراد را کنترل کرده و با درخواست رمز یا اثر انگشت، تشخیص عنبیه چشم و یا سایر روش ها، هویت صاحب‌خانه را تأیید می‌کنند. از دیگر مزایای این سیستم‌‌ها می توان به تشخیص وقوع آتش سوزی اشاره کرد. حتی  شما می‌توانید با نصب برنامه های مورد نظر روی تلفن همراه خود، حتی در صورت دور بودن از خانه نیز هر لحظه وضعیت خانه خود را بررسی کرده و از ورود و خروج افراد به منزل خود اطمینان حاصل نمایید. این نوع سیستم های ضد سرقت، معمولاً از حسگرها، دوربین‌ها و … تشکیل شده اند و با یک مکانیزم کاملاً هوشمند تا حد خیلی زیادی از نفوذ افراد غریبه به آپارتمان جلوگیری می‌کند.

از دیگر راه های بسیار ساده برای افزایش امنیت ساختمان، افزودن قفل های بیشتر به درب اصلی است. شاید در هنگام باز کردن درب منزل خود کمی دچار دردسر شوید ولی ارزشش را دارد. حتی بهتر است یک قفل اضافه که قابل حمل می باشد استفاده کنید یا اینکه از قفل های و هوشمند برای آپارتمان خود نصب نمایید.

ایمن سازی آپارتمان و حفظ امنیت ساختمان و جلوگیری از ورود  بی اجازه افراد به آن، امری حیاتی است و می تواند جلوی از دست رفتن سرمایه افراد را گرفته و به حفظ امنیت جانی افراد کمک کند. ولی استفاده از سیستم های پیشرفته الکترونیکی برای همه افراد مقدور نیست، در عوض روش های ارزان قیمت و متعدد دیگری برای امن کردن ساختمان وجود دارد  که یکی از مهم ترین آنها استفاده از انواع درب های آکاردئونی است. این نوع حفاظ ها در مکان های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند و علاوه بر اینکه باعث ایجاد امنیت می شوند به دلیل داشتن طرح ها و رنگ های خاص زیبایی را نیز برای درب های شما به ارمغان خواهند آورد. شما می توانید با اضافه های قفل های متعدد به صورت توکار و روکار در این سازه ها امنیت خانه های خود را بیشتر کنید.

توجه داشته باشید که آهن و پرچ هایی که در این نوع حفاظ ها مورد استفاده قرار می گیرد باید از آلیاژ مناسب و با کیفیتی انتخاب شوند و از آنجاییکه جوشکاری یکی از مهم ترین و حساس ترین فرایندها در ساختن این نوع سازه هاست پس برای ایمن سازی آپارتمان ها از درب های آکاردئونی که جوشکاری حرفه ای در ساخت آنها استفاده شده است، استفاده کنید.

از دیگر نکات مهم در حفظ امنیت آپارتمان های خود از گزند سارقان این است که در زمان خروج از منزل را، حتما منافذ و لولاهای در را بررسی کنید.

در صورتی که قفل درب هایتان مشکل پیدا کرده است، در اولین فرصت برای تعمیر آن‌ها اقدامات لازم را انجام دهید.

یکی دیگر از اقداماتی که می‌توان برای امنیت درها در نظر گرفت این است که حتماً از چشمی روی در و زنجیر پشت آن استفاده کنید.

همچنین در هنگام خرید درب برای منزل در کنار توجه به زیبایی، به جنس و ایمنی درب هم توجه لازم را داشته باشید.

 

ایمن سازی آپارتمان 7898796879674687696

 

ایمن سازی پنجره ها را فراموش نکنید

مسلماً بعد از درها که کانون اصلی نفوذ به هر خانه ای هستند، پنجره‌ها در درجۀ دوم اهمیت برای ورود به خانه قرار می‌گیرند. اغلب افراد به درب ها و قفل آنها در ایمن سازی آپارتمان خود بسیار بیشتر از پنجره ها توجه دارند و از پنجره ها که ضعیف ترین نقاط ایمنی در خانه ها هستند، غافل می شوند. در اکثر موارد پنجره ها باز گذاشته می شوند و یا قفل های آن ها ازمقاومت بسیار کمی برخوردارند و با توجه به اینکه جنس شیشه ای و بسیار شکننده دارند توجه به ایمنی آنها بسیار حایز اهمیت است، از طرفی زبانه میانی پنجره های دولولایی، فقط می تواند آن را در برابر باد بسته نگه دارد اما در برابر ترفند های سارقان چندان مقاومتی ندارد و به راحتی می توان اغلب زبانه ها و دستگیره ها را با تیغه و چاقو از بیرون باز کرد و بنابراین از نظر ایمنی چندان قابل اطمینان نیستند. برای بالا بردن ضریب ایمنی آنها چندین روش وجود دارد که یکی از ساده ترین و مهم ترین آنها نصب انواع حفاظ های پنجره مخصوصا برای پنجره های خانه های ویلایی و خانه هایی که در طبقات پایین یک ساختمان قرار دارند و یا پنجره‌های پشتی و آن‌هایی که در معرض دید همسایگان قرار ندارند است، حتی در صورت نیاز از قفل هایی که روی حفاظ ها نصب می گردند استفاده نمایید.

پس از نصب حفاظ، نوبت به چک کردن چفت‌ها و گیره‌های پنجره‌ها به صورت مرتب و دوره‌ای می رسد و در صورتی که این تجهیزات نیاز به تعویض داشتند حتما آن ها را تعویض نمایید.

ایمن سازی بالکن ها و تراس های خانه

 ایمن سازی آپارتمان ها تنها محدود به درب و پنجره ها نمی گردد، گاها سارقان از طریق بالکن یا تراس خود را به محل های سکونت افراد می رساند، پس استفاده از انواع حفاظ های بالکن یا تراس نیز به شدت توصیه می گردد تا دست دزدان از نفوذ به منازلتان کوتاه گردد.

به عنوان سخن آخر، بهتر است بدانید که امنیت خانه مسئلۀ بسیار مهمی است، زیرا نه تنها در حفظ اموال و دارایی های افراد بسیار موثر است بلکه در بسیاری از موارد می تواند جان انسان ها را نیز از خطر نجات دهد، پس سعی کنید بدون توجه به مسائل مالی همه تمهیدات ایمنی لازم را برای خانه خود به کار ببندید تا از بروز خطرات احتمالی پیشگیری نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *