تفاوت های حفاظ شاخ گوزنی و حفاظ بوته ای 4638468479684796847

امروزه برقراری امنیت و آسایش ساکنین هر ساختمانی با انجام یکسری اقدامات پیشگیرانه و نصب تجهیزات ایمنی حاصل می گردد. اکثر مهندسان و ساختمان سازها و حتی صاحبان خانه ها و شرکت ها  با توجه به شرایط ایجاد شده که آمار سرقت بسیار بالا رفته است، به استفاده از انواع تجهیزات ایمنی روی آورده اند و با توجه به اینکه نصب و به کار بردن سایر روش های امنیتی هزینه های زیادی برای افراد در پی دارند، بنابراین تمایل آنها به نصب حفاظ های روی دیوار که یکی از راههای اولیه نفوذ سارقان به محل کار و زندگی افراد است بیشتر شده است. امروزه تنوع انواع سازه های مورد استفاده روی دیوارها به قدری زیاد است که معمولا هر فردی با هر سلیقه ای می توانید یکی از انواع آنها را متناسب با معماری نمای ساختمان خود انتخاب نماید. از انواع حفاظ های آهنی بالای دیوار می توان حفاظ شاخ گوزنی، حفاظ بوته ای، حفاظ نیزه ای، حفاظ لیلیومی و انواع دیگر این گونه حفاظ ها را نام برد، که با وجود اینکه همه ی این تجهیزات یک هدف مشترک دارند و آن حفظ امنیت ساختمان است، ولی باز هم یکسری تفاوت هایی میان آنها وجود دارد که در این مقاله سعی در بیان تفاوت حفاظ های شاخ گوزنی و حفاظ بوته ای داریم، با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

همانطور که گفته شد حفاظ ها مدل ها و رنگ های متفاوتی دارند که امروزه دو نوع از حفاظ شاخ گوزنی و حفاظ بوته ای جزء پرفروش ترین حفاظ های بازار محسوب می شوند. در ابتدا بهتر است یک تعریف کلی از هر کدام از این سازه ها داشته باشیم.

تفاوت های حفاظ شاخ گوزنی و حفاظ بوته ای 4638468479684796847

حفاظ های بوته ای

حفاظ بوته ای نوعی از حفاظ های خاردار می باشد که جهت حفظ امنیت و همچنین زیبایی روی دیوار های آپارتمان ها استفاده می شود، شکل کلی این حفاظ الهامی از بوته های خارداری است در بیابان ها می روید، همانطور که دست زدن به خارهای بیابان کاری دشوار و البته دردناک است، بنابراین با وجود این نرده ها نیز جسارت عبور از میان آنها نیز به صفر می رسد. جنس این سازه ها از فلز و میلگرد های تیز و فرم داده شده است که با دقت در کنار هم قرار داده و در سایز و اندازه های مهندسی شده به هم جوش داده می شوند. از جمله تفاوت های حفاظ شاخ گوزنی و حفاظ بوته ای می توان به پرتراکم و مستحکم تر بودن حفاظ های بوته ای نسبت به شاخ گوزنی اشاره کرد، به قدری شاخه های این حفاظ ها تیز و برنده است که حتی تماشای آنها ترس در وجود سارقان خواهد انداخت و به آنها جسارت عبور از این شاخه ها را نمی دهد بنابراین با نصب این نرده ها شما می توانید بدون نگرانی از ورود هیچ سارق و حتی جنبنده ای به مسافرت های چند روزه خود رفته و از سفر خود لذت ببرید. از دیگر دلایل برتری این سازه ها طراحی و ساخته شدن آنها از جنس فولاد گالوانیزه شده است به همین دلیل از ساختار قدرتمند و محکمی برخوردار می باشد و به خاطر ضد ضربه و ضد زنگ بودنشان دارای اهمیت خاصی می باشند. اتصالات حفاظ دیواری مدل بوته ای به گونه ای انجام می گیرد که به راحتی از هم جدا نمی شوند. از دیگر مزایای مهم این سازه ها در کنار امنیتی که حاصل می کنند زیبایی خیره کننده آنهاست که زیبایی خاصی به نمای ساختمان می بخشند. این حفاظ ها را علاوه بر روی دیوار های ساختمان می توان به عنوان حفاظ پنجره ها نیز استفاده کرد.

حفاظ های شاخ گوزنی

حفاظ شاخ گوزنی یکی از بهترین و زیباترین حفاظ هایی است که می توان برای ایجاد امنیت ساختمان استفاده کرد. این حفاظ ها انواع متعددی دارند که در ارتفاع های مختلف 70،80، 90، 110 و 120 سانتی متری ساخته می شوند و در ساختار آنها از میلگردهای با شماره های مختلف بسته به نوع سازه استفاده شده است. حفاظ های شاخ گوزنی بنا به دلایل متعددی چون کیفیت مناسب، ظاهر زیبا، استحکام و امنیت بالایی که برقرار می کنند، تنوع زیاد و همچنین قیمت مقرون به صرفه ای که دارند، نسبت به سایر سازه ها طرفداران بیشتری دارند. از جمله تفاوت های حفاظ شاخ گوزنی و حفاظ بوته ای می توان به نظم شاخ ها در حفاظ شاخ گوزنی اشاره کرد که از الگوریتمی منظم وتکرار شونده پیروی می کند. این که می گوییم حفاظ بسیار منظم و دارای الگوریتم خاصی است به معنی عدم امنیت آن نیست، زیرا تعداد زیاد شاخه ها، عرض زیاد و همچنین نبود جای دست وارتفاع بالا، باعث جلوگیری از ورود سارقین شده و امنیت را بطور کامل برقرار میکند. شما می توانید انواع حفاظ های شاخ گوزنی با تراکم متفاوت را به حفاظ ثامن سفارش داده و در کمترین زمان ممکن بهترین و با کیفیت ترین محصولات را تحویل بگیرید.

مقایسه حفاظ شاخ گوزنی و بوته ای و موارد استفاده

در واقع می توان گفت حفاظ بوته ای از نظر ساختاری و ظاهری شبیه به حفاظ های شاخ گوزنی است و شاید در اکثر موارد نیز تفاوت چندانی با همدیگر نداشته باشد ولی در کل هر کدام دارای یکسری مشخصات و ویژگی های مخصوص به خود می باشند. از جمله تفاوت های حفاظ شاخ گوزنی و حفاظ بوته  ای می توان به نحوه قرارگیری خارها و به عبارتی میلگردها در ساختار آنها اشاره کرد، به عنوان مثال در حفاظ بوته ای خارها معمولا به صورت نامنظم جوش خورده و هرکدام به جهتی متفاوت رشد کرده اند، به این ترتیب با ایجاد یک شبکه خاری  نامنظم عبور سارقان از روی آن را غیر ممکن می سازد. در حالیکه در حفاظ های شاخ گوزنی  که همانطور که از اسمش پیداست از شکل شاخ های گوزن  الهام گرفته شده است، میلگردهای استفاده شده در ساختار آنها همانند شاخ های گوزن به صورت منظم و یکپارچه در کنار یکدیگر قرار می گیرند و به عبارتی با یک الگوی خاص طراحی و ساخته می شود.

هر دو حفاظ معمولا برای اکثر مکان ها قابلیت اجرا دارند ولی از آنجاییکه تراکم این دو سازه کمی با یکدیگر تفاوت دارند، از انواع حفاظ های بوته ای بیشتر برای مکان های عمومی از جمله پایگاه های نظامی،  فرودگاه ها، مدارس، هتل ها و … استفاده  می گردد، هر چند که نمونه هایی از آنها را در ساختمان های مختلف نیز می توان مشاهده نمود ولی از حفاظ های شاخ گوزنی بیشتر در ساختمان های مسکونی، اداری ، ویلایی و حتی برای بالکن ها و انواع فنس ها استفاده می شود.

تفاوت های حفاظ شاخ گوزنی و حفاظ بوته ای 4698968796784698968968

حفاظ های بوته ای خاردار معمولا در تراکم های بسیار بالا تهیه می گردند، در حالیکه برای حفاظ های شاخ گوزنی بسته به محلی که قرار است این سازه ها نصب گردند می توان تراکم های بالا و یا پایین را سفارش داد.

از جمله تفاوت های حفاظ شاخ گوزنی و حفاظ بوته ای در برقراری امنیت و ایمنی می توان گفت تفاوتی بین این دو حفاظ وجود دارد، حفاظ های بوته ای به دلیل نامنظم بودن میلگردهای فرم دار در ساختارشان امنیت بیشتری را برقرار می کنند هر چند اگر حفاظ های شاخ گوزنی نیز در تراکم های بالا تهیه شوند قطعا ایمنی برابر با حفاظ های بوته ای خواهند داشت.

از لحاظ هزینه تولید، زیبایی و طول عمر مطمئناً حفاظ شاخ گوزنی مزایای بیشتری دارد، چرا که ارزانتر هستند و در صورت رعایت اصول استاندارد در ساختار آنها از جمله استفاده از جوش CO2، و استفاده از روش رنگ آمیزی الکتروستاتیک از استحکام و مقاومت بالایی نیز برخوردار خواهند بود.

ازلحاظ قیمت،حفاظ بوته ای اندکی گران تر از حفاظ شاخ گوزنی است اما همانطور که گفته شد به علت شاخه های نامنظم وقابلیت ساخت در عرض های زیاد، امنیت بالاتری رانسبت به حفاظ شاخ گوزنی دارا می باشد.

حفاظ ثامن یکی از انواع گروه تولیدی صنایع فلزی می باشد که به دلیل داشتن تجربه فراوان در ساخت انواع حفاظ های آهنی روی دیوار بر پایه اصول و استانداردهای جهانی، به یکی از قابل اعتماد ترین کارگاههای تولیدی تبدیل شده اند. شما مشتریان عزیز می توانید جهت کسب هر گونه اطلاعات و راهنمایی های لازم در رابطه با انواع حفاظ ها با کارشناسان محترم حفاظ ثامن تماس حاصل نموده و راهنمایی هایی لازم را در خصوص مدل انتخابی خود و برآورد هزینه ها دریافت نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *