ایمنی درب های فلزی 89748485645841514584874185417

درب هر ساختمانی، یکی از بخش های مهم یک بنا است که در طرح ها و مدل های متنوع، از جنس های مختلف طراحی، تولید و به بازار ارائه می شود. امروزه یکی از بیشترین متریالی که برای ساخت انواع درب های ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد، فلز و علی الخصوص آهن و فولاد می باشند، که بنا به دلایل متعددی طرفداران زیادی در میان انواع متریال های مصرفی در ساخت درب ها دارد. یکی از فاکتورهای مهمی که در ساخت این سازه ها حتما بایستی مورد توجه قرار گیرد، ایمنی درب های فلزی است. درب های فلزی،  جزء مستحکم ترین و متنوع ترین نوع درب های ورودی ساختمان ها هستند که اکثراً برای درب حیاط، درب پارکینگ، ویلاها و آپارتمان ها استفاده می شوند. همانطور که عنوان کردیم یکی از مهم ترین و اصلی ترین موضوعات پیرامون تولید این تجهیزات که هم برای سازندگان انواع درب ورودی ساختمان و هم برای مصرف کنندگان آنها بسیار اهمیت دارد، تأمین امنیت درب ها است که هر چه ایمن تر باشند ساختمان از ضریب ایمنی بالاتری برخوردار خواهد بود.

اهمیت ایمنی درب های فلزی ساختمان به این دلیل است که همواره با تهدید ورود سارقان مواجه هستند. طبق بررسی های انجام شده، به این نتیجه رسیده اند که تقریباً حدود 34% از درب های ساختمانی که در قسمت جلوی بنا نصب شده اند محل انتخابی سارقان برای نفوذ به یک ساختمان به شمار می روند؛ برخی از درب ها از جمله درب های مدل قدیمی و درب ورودی ساختمان هایی که فاکتورهای امنیت را در تولید درب های فلزی رعایت نمی کنند، در مدت زمان کمتر از 10 دقیقه باز می شوند و سارقان می توانند به داخل ساختمان راه پیدا کنند. برای رفع چنین مشکلاتی، امروزه با توجه به پیشرفت صنعت و تکنولوژی مهندسان و تولید کنندگان صنایع فلزی انواعی از درب های فلزی مدرن با فناوری های پیشرفته ضد سرقت را طراحی و تولید کرده اند که احتمال دسترسی سارقان به داخل ساختمان را  تقریباً غیر ممکن می کنند، و به افراد توصیه می کنند به جای تعمیر درب های قدیمی، از این درب های مدرن که ضریب ایمنی بالاتری نیز دارند خریداری نمایند. گروه فلزی حفاظ ثامن یکی از انواع گروه تولیدی صنایع فلزی است که تبحر خاصی در تولید انواع درب های فلزی دارد.

در حفاظ ثامن شما می توانید انواعی از درب های فلزی ساخته شده با اصول و فاکتورهای امنیتی را در طرح ها و رنگ ها و مدل های مختلف مشاهده نمایید. در صورتی که ایمنی درب های فلزی شما برایتان اهمیت دارد می توانید به این گروه تولیدی اعتماد نمایید.

 

ایمنی درب های فلزی 89748485645841514584874185417

 

مهم ترین اصولی که در تولید یک درب فلزی ایمن بایستی رعایت گردد:

  • ورق های فلزی مصرفی در ساخت درب های فلزی بایستی بصورت یکپارچه باشد.
  • حتما از ضد زنگ زدگی برخوردار باشد.
  • دارا بودن پایداری و ثبات رنگ درب های فلزی از دیگر فاکتورهایی است که در ساخت این درب های باید رعایت شود.
  • برخورداری از عملکرد مادام العمر
  • با شرایط آب و هوایی متفاوت سازگار باشد.
  • استفاده از فناوری برش لیزری برای طراحی و تولید
  • در صورت نیاز به استفاده از شیشه در ساختار این سازه برای برقراری ایمنی درب های فلزی استفاده از شیشه های رفلکس سکوریت توصه می گردد.
  • استفاده از بهترین متریال فولادی برای درب ها

نکاتی که در ساخت یک درب فلزی استاندارد بایستی به آن توجه کرد.

در تولید هر نوع سازه فلزی نیاز به فرایند جوشکاری می باشد که حتما برای برخورداری از ایمنی کافی بایستی  این فرایند از قوانین و استانداردهای جهانی جوشکاری تبعیت کند، برای تولید انواع درب های فلزی نیز، جهت  اتصال قسمت های مختلف درب، نیاز به انجام عملیات جوشکاری است که تعیین کننده استحکام و دوام درب ها است.

معمولا در فرایند جوشکاری ورقه های فولادی، در صورتی که به صورت اصولی و با رعایت استاندارهای لازم صورت نگرد، نقاط جوش متعددی در محل های اتصال ورقه های فولادی ایجاد خواهد شد، در صورتی که این نقاط جوش مختلف به درستی تمیرکاری و بر طرف نشوند، در مرحله رنگ آمیزی سطح کار آنطور که باید تمیز و بی نقص در نمی آید، و ممکن است  در مدت زمان کمتر از مورد انتظار دچار پوسیدگی ویا شکستگی از محل های اتصال گردد. حال با توجه به نکاتی که عنوان شد، برای حفظ ایمنی درب های فلزی هر چه از ورق های فولادی یکپارچه در ساخت این درب ها استفاده شود بالتبع عواقب بدی نیز در انتظار مصرف کنندگان نخواهد بود. یکپارچگی ورق فولادی برای تولید درب، خود یک مزیت کاربردی برای درب های فلزی محسوب می شود. چرا که با استفاده از مواد مرغوب، محصولات حاصل به هیچ عنوان دچار خوردگی یا زنگ زدگی نمی گردند.  در صورتی که از انواع ورق های سیاه  فولادی با ضخامت 3 و 4 و …میلی متر در تولید درب های فلزی استفاده شود، هم استحکام و مقاومت بالای آنها تضمین می گردد و هم اینکه فرایند جوشکاری به راحتی روس آنها انجام می شود. خاطر نشان می گردد که معمولا درب های فلزی استاندارد از ورق های فولادی با ضخامت 3 و 4 میلی متر تولید می گردند ولی اگر چنانچه نوع و اندازه درب مورد استفاده فرق داشته باشد می توان ضخامت این ورق ها را تا 40 میلی متر نیز افزایش داد.

پس از انتخاب جنس درب، یکپارچی فولاد مصرفی آن، استفاده از فرایند جوشکاری به درستی و با رعایت اصول و فاکتورهای امنیتی انجام شد، قسمت دیگر از الزامات استحکامی این درب های بسیار کاربرد مطرح می شود که آن هم  چهارچوب های فولادی درب است. برای ساخت انواع درب های فلزی از چهارچوب های فولادی یا همان قوطی های فولادی که از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند، در ابعاد 80*80، 40*80، 20*20، 10*20 میلی متر و … استفاده می شود. چهارچوب درب در واقع به آستانه درب اطلاق می شود که از دو تیرک عمودی در دو طرف قاب و یک تیرک افقی در قسمت بالایی درب و یک تیرک افقی در کف درب تشکیل شده است. یکی از نکات مهم در تهیه چهارچوب درب است که حتما باید طوری طراحی شود که درب در آن جا افتاده و در آن چفت شود، باید توجه داشت که در مورد جا افتادن درب در چهارچوب موضوع استحکام خود درب و استاندارد بودن آن نیز مطرح می شود.

 

ایمنی درب های فلزی  4848641854184874185418564854786

 

ابعاد و اجزای چهارچوب درب فلزی:

در برقراری ایمنی درب های فلزی استفاده از چهارچوب ها استاندارد و با اندازه مناسب نیز بسیار تاثیر گذار است. چهارچوب لازم برای درب های ۱.۵، در سایز و ابعاد ۱۵۰*۲۲۰ طراحی می شوند و چهارچوب درب های دولنگه در ابعاد ۲۲۰*۲۲۰ سانتی متر طراحی و تولید می شوند. این سایز و ابعاد می تواند باتوجه به فضا و محیط متغیر باشد.

سایر اقدامات امنیتی در ساخت درب های فلزی

پس از ساخت بدنه اصلی درب، چهارچوب های آن، حال نوبت به نصب یراق الات جانبی درب می رسد که یک یکی از آنها جک های هیدرولیکی پشت درب هاست که با استفاد از ریموت باعث باز و بسته شدن لنگه های درب می شوند. این جک های حرکت دهنده اکثرا در قسمت بالای درب نصب می شوند که امنیت و زیبایی درب ها را به شدت افزایش می دهد.

بسته به ابعاد و اندازه های درب های فلزی سفارشی،  نوع کاربری آن ها  و اینکه از چه مواد اولیه ای و چه متدهایی در ساخت آنها استفاده شده قیمت های متفاوتی خواهند داشت. چرا که همانطور که می دانید قیمت آهن به صورت روزانه تغییر می کند بنابراین بسته به میزان آهن مصرفی و پیچیدگی طرح های درخواستی مشتریان هزینه ها فرق خواهند کرد. فقط توجه داشته باشید که استفاده از آهن های مرغوب و یکپارچه در ساخت این محصولات یکی از عوامل تضمین کننده ایمنی درب های فلزی است، پس سعی کنید از میزان آهن مصرفی برای کسر مقادیری از هزینه های خود نکاهید. برای کسب  اطلاعات دقیق از قیمت آهن و فولاد مصرفی و همچنین دریافت راهنمایی لازم در خصوص انتخاب سازه مناسب که با محل مورد نظر شما تناسب داشته باشد می توانید با کارشناسان محترم حفاظ ثامن تماس حاصل نموده و راهنمایی های لازم را کسب نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *