حفاظ شاخ گوزنی مدل روسی 896876789678697869786

شاید یکی از بهترین کشورها از نظر برقراری امنیت در ساختمان های مختلف، کشور روسیه باشد. درک عمیق و صحیح نرده حفاظ در این کشور کاملا منطقی و جا افتاده است و شاید این مسئله ناشی از اهمیت فوق العاده ای که مردمان آنها به امنیت می دهند سرچشمه گرفته باشد. نام حفاظ شاخ گوزنی مدل روسی، همان‌طور که از نام آن نیز مشخص است، از کشور روسیه سرچشمه گرفته است و به دلیل ظاهر خشن و پهن آن گفته می شود طرح این حفاظ برگرفته از شکل شاخ گوزن‌های سیبری است. بنا به دلایل مهمی که ذکر خواهیم کرد استفاده از این سازه را می توان به عنوان یکی از بهترین سازه ها برای ایجاد امنیت و آرامش به حساب آورد. طرح جالب و ایمن این حفاظ که ترکیبی از حفاظ‌های کلاسیک و نسل جدید است یکی از خاص ترین انواع حفاظ هاست که می توان آن را در تمامی قسمتها از جمله روی دیوار، نرده بالکن و .. به همان شکل واحد استفاده کرد. موقعیت استفاده‌ی این حفاظ‌ها تنها محدود به روی دیوارهای کوتاه نمی شود، بلکه امروزه بسیاری از افراد این حفاظ‌ها را برای بالکن و تراس خود نیز سفارش می‌دهند به عبارتی ساده‌تر حفاظ شاخ گوزنی مدل روسی برای بالکن‌ها و زیر تراس‌ها خانه‌های ویلایی یا خانه‌هایی که در طبقات پایین آپارتمان‌ها واقع شده‌اند نیز طراحی خوبی دارد و برای افرادی که میخواهند از تمام بالکن استفاده کرده و نمای مقابل بالکن را از دست ندهد، پیشنهاد خوبی خواهد بود.حفاظ دیوار روسی  قابلیت نصب به صورت عمودی و افقی را به صورت همزمان دارد.

با توجه به عدم شناخت کافی افراد از این نوع حفاظ های روی دیوار در ایران، در حال حاضر کمتر کسی از این نوع سازه ها سفارش می دهد و در واقع می توان گفت فعلا خریداران خاص خود را دارد. چند موردی هم که از این حفاظ در ایران کار شده است در قسمت حیاط خلوت ساختمان و یا بخش هائی از ساختمان ها که یک ضلع ساختمانشان به سمت پارک است بوده است. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این حفاظ شاخ گوزنی مدل روسی اینست که  طوری طراحی شده است که قسمت بیرونی حفاظ پر تراکم تر از قسمت داخلی باشد، طوری که هر سارقی با مشاهده ابهت این سازه از قسمت بیرونی ساختمان قصد عبور از آن ها را از سر بیندازد. در این نوع از نرده حفاظ روی دیوار یکی از ردیف های داخل حفاظ که به سمت داخل ساختمان است کم شده و به قسمت بیرونی، یک نرده مازاد اضافه می شود . این خود سبب می شود که عرض بیرونی حفاظ بسیار ایمن تر دیده شود و گفته می شود با افزودن یک ردیف میله به سمت بیرون عرض این نوع از حفاظ به 75 سانتی متر می رسد.  یکی از دلایل عمده ای که باعث شده است این حفاظ جایگاه خاصی را در روسیه برای خود ایجاد کند شکل منحصر به فرد و باز دارنده آن از بخش بیرون ساختمان است .

حفاظ شاخ گوزنی مدل روسی 896876789678697869786

ویژگی های ساختاری حفاظ دیوار مدل روسی

از نظر ساختاری دو نوع میله در ساختار حفاظ شاخ گوزنی مدل روسی استفاده می‌شود که یک نوع آنها که به عنوان میله‌های ردیف اصلی هستند ضخیم‌تر بوده و بدون انحنا نصب می‌شوند و سپس میله‌های فرعی که معمولا میلگردهایی 10 میلی متری هستند و به صورت قوس‌دار و نوک تیز به شاخه‌های اصلی جوش می‌خورند. یکی از مزیت هایی که حفاظ های مدل روسی دارند اینست که علاوه بر  استفاده از آنها روی دیوار، می توان برای ایمن سازی بالکن و تراس های خانه نیز از آن ها استفاده کرد بخصوص که امروزه درب بالکن‌ها معمولا از شیشه‌ ساخته می‌شوند و قفل ندارد، حتی در صورت قفل‌دار بودن، به راحتی با شکستن شیشه‌ی آن‌ها می‌توان وارد خانه شد. از طرفی دیگر بالکن‌ها معمولا دارای دیوار کوتاه و بدون محافظ هستند که به راحتی امکان ورود به خانه را فراهم می آورند، بنابراین یکی از بهترین کارها برا افزایش امنیت این قسمت از ساختمان ها استفاده از انواع حفاظ های بالکن می باشد از انواع آن ها می توان به حفاظ بالکن مدل روسی اشاره کرد. حفاظ شاخ گوزنی مدل روسی با چند لایه میلگرد نوک تیز که در جهات بالا و پایین کشیده شده اند، می‌تواند بالکن شما را از هر نظر ایمن سازد. از دیگر کاربردهای این حفاظ ها می توان به ایجاد یک مانع بزرگ برای زمین باغدارانی که زمینشان همواره مورد تعرض قرار می گیرد اشاره نمود.

رنگ حفاظ مدل روسی

در حالت کلی دو نوع روش رنگ آمیزی برای رنگ کردن انواع حفاظ ها وجود دارد، که یکی از آنها به روش رنگ آمیزی مایع است و دیگری رنگ آمیزی الکتروستاتیک. رنگ آمیزی مایع بنا به دلایل متعددی امروزه چندان مورد استفاده کارخانه های تولیدی قرار نمی گیرد و در اکثر گروه های تولیدی صنایع فلزی از جمله حفاظ ثامن از روش های پودری الکتروستاتیک که بسیار رنگ آمیزی بادوام و با مقاومت بالایی در برابر شرایط جوی مختلف هستند استفاده می شود.

در روش رنگ آمیزی مایع، در هر مرحله رنگ آمیزی نیاز است مدت زمانی بگذرد تا مواد قبلی خشک شوند بنابراین این روش رنگ آمیزی مقداری زمانبر است. به همین دلیل برخی کارخانه های تولیدی برای صرفه جویی در وقت برخی از این مراحل را حذف می کنند، بنابراین خروجی کار چندان با کیفیت و مطلوب نخواهد بود و در کوتاهترین زمان پوسته پوسته می شوند. در این روش ابتدا باید نرده‌ها را با ضد زنگ پوشش داد، پس از خشک شدن ضد زنگ نوبت به لایه رنگ آستر و سرانجام لایه رنگ اصلی می‌رسد. همانطور که گفتیم پس از هر لایه، نرده‌ها به مدت زمانی جهت خشک شدن نیاز دارند.

روش دوم روش رنگ پودری است. در این روش نیز قبل از قرار گیری حفاظ شاخ گوزنی مدل روسی در معرض رنگ های پودری ابتدا باید چربی زدایی شده، سپس با آب ولرم شستشو داده شوند تا مواد اضافی از روی سطوح مورد نظر پاک شوند، پس از آن سازه ها را با یک لایه فسفاته پوشش می دهند و حال نوبت به پاشش رنگ های پودری با استفاده از تفنگ های مخصوص این کار می رسد. پس از قرار گیری  نرده‌ها در معرض رنگ پودری نوبت به زمان پخت می رسد، در این مرحله سازه ها داخل کوره های با دمای مشخصی و مدت زمان معلوم، که مخصوص رنگ های مختلف است  قرار داده می‌شوند تا رنگ آنها تثبیت شود. بعد از خروج از کوره نرده‌ها بلافاصله آماده‌ی نصب هستند و دیگر زمانی جهت خشک شدن رنگ آنها لازم نیست. به علاوه رنگ پودری ماندگاری و مقاومت بالایی دارد و در برابر تابش مستقیم آفتاب و آب و هوای مرطوب پوسته پوسته نمی‌شود.

 

حفاظ شاخ گوزنی مدل روسی 46746746746874

 

نحوه نصب حفاظ روی دیوار مدل روسی

بهتر است بدانید که نحوه نصب این گونه از نرده حفاظ شاخ گوزنی مدل روسی حتما احتیاج به افراد خبره و پرسنل ماهر دارد چرا که برای کلیه مقاطع چه روی دیوار و چه روی سطح زیر بالکن احتیاج به لولا گذاری خواهد بود.

قیمت حفاظ مدل روسی

در قیمت گذاری حفاظ شاخ گوزنی مدل روسی فاکتورهای مختلفی از جمله روش رنگ آمیزی، نحوه جوشکاری، میزان آهن مصرفی و سایر عوامل جانبی دخیل هستند. همان‌طور که پیش‌تر ذکر شد، حفاظ‌ها به دو شیوه قابل رنگ شدن هستند: رنگ مایع و رنگ پودری. رنگ پودری الکتروستاتیک قیمتی بالاتری نسبت به رنگ مایع دارد. ولی با احتساب رنگ آمیزی های مجدد که به مرور زمان سازه های شما نیاز خواهند داشت متوجه می‌شوید که استفاده از روش رنگ آمیزی پودری الکتروستاتیک حتی از لحاظ مالی نیز به صرفه‌تر است.

در کارخانه های تولیدی حفاظ ثامن، تمامی حفاظ‌ها از جمله حفاظ شاخ گوزنی مدل روسی به روش رنگ پودری الکتروستاتیک رنگ آمیزی می‌شود. نکته موثر دیگر در قیمت حفاظ، شیوه جوشکاری آن است. جوشکاری نیز خود به دو روش جوشکاری الکترود و جوشکاری گاز CO2 انجام می گیرد. جوشکاری CO2 هم از لحاظ ظاهری و هم از لحاظ مقاومت نسبت به جوشکاری معمولی برتری دارد و به دلیل عدم تشکیل گل جوش به مرور زمان دچار پوسیدگی و زنگ زدگی در محل جوش و یا شکستگی قطعات نمی گردند.

از دیگر فاکتورهای موثر در قیمت حفاظ مدل روسی، ارتفاع  و ابعاد سفارشی مشتریان است. برای کسب اطلاع دقیق و دریافت مشاوره رایگان در رابطه با انواع مدل حفاظ ها و قیمت نهایی آنها، مشتریان می‌توانند با تماس با کارشناسان مجموعه حفاظ ثامن راهنمایی های لازم را در این زمینه کسب نمایند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *